ده کاری که بدون لمس ماوس می‌توانید با رایانه خود انجام دهید!
نوشته شده توسط : alipour

 


اکثر یوزرها رغبت به استعمال از موشواره برای تعامل با رایانه دارند البته دیدنی می‌باشد بدانید که قابلیت‌های متعددی را می‌توان با استعمال از صفحه‌کلید انجام داد . با به کار گیری از صفحه‌کلید می‌توان برنامه‌ها را اجرا کرد، مروری بر پنجره‌های گشوده شده داشت، بر روی متون، بازنویسی انجام اعطا کرد و چه بسا ایمیل‌های نا‌خواسته را منزه کرد، تمام این کارها را فارغ از لمس ماوس به راحتی میتوانید انجام دهید .

 


خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر وب , ترفندهای کامپیوتر


ممکن می‌باشد اصول اول کار بار صفحه‌کلید را بلد باشید اما گشوده نیز نگاهی به لیست ده‌ کاری که می‌توان بدون لمس ماوس انجام دهید داشته باشید، مطمئن باشید که ضرر نمی کنید .

 

۱۰ .
اجرای نرم‌افزارها

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر وب , ترفندهای کامپیوتر


نیازی نمی‌باشد تا به دنبال نرم‌افزار قضیه نظر خویش در منوی آغاز بگردید . کافی است دکمه پنجره را بر روی صفحه‌کلید بفشارید و بعد نام نرم‌افزار دلخواه خود را تایپ کنید، پس از فشار دادن Enter نرم‌افزار شما گشوده خواهد شد . به همین راحتی! آیکون‌های مربوط به نرم‌افزارها که در نوار وظیفه (Task Bar) واقع شده‌اند هم به راحتی با فشردن کلید پنجره و شماره مربوط به دکورا سیون نرم‌افزار از چپ به راست، قابل اجرا شدن می‌باشند .

 طراحی سایت در مشهد

حتی میتوانید برای کلید‌های صفحه‌کلید میان‌بر (Shortcut) توصیف نمایید . نرم‌افزارهایی مانند Launchy و یا این که Quicksilver نیز به شما امکان تعریف و اختصاص کلید‌های مشخصی را برای اجرای نرم‌افزارهای دلخواه می دهند . با استعمال از این نرم‌افزارها شما دیگر به موس نیاز پیدا نخواهید کرد .

 

۹ . متون را انتخاب کرده و نظیر یک نینجای حقیقی وواقعی با سرعت هرچه تمام‌تر آنان را دستکاری فرمایید .

 


خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


حتماً تاکنون برای شما پیش‌ آمده می باشد که در هنگام فعالیت با واژه‌پرداز ورد نیاز به رجوع و برگشت دربین لغت ها و انتخاب آن ها پیدا فرمائید و یا این که این که قصد دستکاری کلمات تایپ شده را داشته باشید، در این‌گونه مواقع استعمال از ماوس سبب کندی تلاش شما خواهد شد .

 

اینجاست
که با فشار دادن کلید‌های Shift، Ctrl و کلید جهت نما بالا (Up) می توانید تمام جمله را به سرعت گزینش نمایید، ادغام کلیدهای Shift، Ctrl و کلید End نیز مکان‌نما را سریعاً به انتهای متن منتقل کرده و تمام کلمه ها را تعیین می‌کند، استعمال از این کلید‌ها سرعت عمل شما را به حدی بالا میبرد که حتی در صورتیکه کسی کنار شما ایستاده باشد متوجه تعیین نوشته نخواهد شد! سعی کنید این کلید‌های ترکیبی را به ذهن خود بسپارید، ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد!


۸ .
خاموش کردن،‌ راه‌اندازی مجدد و قفل کردن رایانه از طرز صفحه‌کلید

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر وب , ترفندهای کامپیوتر


چرا باید رایانه را به وسیله موس خاموش کنیم درحالی‌که با یک‌سری کلید به سرعت می‌توان آن را خاموش کرد؟! با فشار دادن همزمان کلیدهای Ctrl+Alt+Delete و انتخاب مورد Shutdown رایانه را به راحتی می‌توان خاموش کرد . قصد دارید رایانه خود را قفل کنید؟ این کار از بیان کردن آن هم راحت تر است، کافی می باشد کلید ویندوز را به یاور کلید L بفشارید .

 

۷ .
مرور کردن اینترنت با به کار گیری از صفحه‌کلید

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


ممکن است باورتان نشود البته مرورگر وب شما عمده از آنچه تصور فرمائید کلید‌های ترکیبی برای استفاده با صفحه‌کلید در اختیار شما قرار داده می باشد . برای نمونه فشار دادن Ctrl و کلید L قادر است نصیب وارد نمودن نشانی اینترنتی را برای شما فعال کند تا شما به سرعت نشانی وب‌سایت زمینه لحاظ را در آنجا تایپ نمائید . کلید Backspace و Shift هم شما را به ورقه قبلی جهت دهی می نماید . ادغام کلید‌های Ctrl و F قابلیت و امکان جستجوی متن‌ها را در ورقه زمینه حیث به شما می‌دهد و Ctrl+Enter یک تب تازه گشوده می‌نماید .

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

۶ .
با به کار گیری از صفحه‌کلید، پنجره‌های گشوده را مرور کرده، آنان را به نوار وظیفه منتقل کرده و ببندید

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر وب , ترفندهای کامپیوتر


در حال کار با یک پنجره می‌باشید و احساس نیاز میکنید تا پنجره‌ دیگری را هم زمان گشوده کنید؟ کافی میباشد کلید Alt وTab را برای مرور فی مابین پنجره‌های گشوده بفشارید . در مرورگر اینترنتی خویش نیز می توانید مشابه این فعالیت را با فشردن کلید‌های Ctrl و Tab انجام دهید . قصد بستن پنجره‌‌ای را دارید؟ به جای انتخاب آیتم ضربدر کوچک قرار گرفته در بالا و سمت راست پنجره، کافیست کلید Alt و F4 را گزینش فرمایید . کلید ویندوز به همراه کلید‌های Up و Down مقدار پنجره شما را تغییر تحول می‌دهد، همان‌طور که مشاهده می‌کنید فشار دادن فقط تعدادی کلید به شما امکان مدیر بی نقص پنجره‌های گشوده گردیده در ویندوز را می دهد .

 

۵ .
استعمال از صفحه‌کلید برای تعامل با ایمیل‌ها

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


روزی نمیباشد که سوای سر و عمل داشتن با آدرس اینترنتی شبکه‌های‌اجتماعی شود . شیوه های مختلفی برای مدیریت Inbox وجود دارد، البته یکی از بهترین راه‌ها فراگیری کلید‌های میان‌بر ابزار دریافت کننده آدرس اینترنتی شما نظیر جی‌میل و یاهو می‌باشد . با به کار گیری از کلید‌های ترکیبی میان‌بر سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، ایمیل‌ها را انتخاب و مدیر خواهید کرد .

 

۴ .
بیشتر کردن روی داد بر روی تقویم، مسیر‌یابی و سایر قابلیت‌ها با به کار گیری از صفحه‌کلید

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


با به خرج دادن یه خرده خلاقیت می توانید کارهای فوق‌العاده‌ای با صفحه‌کلید خویش در مرورگر‌های اینترنتی انجام دهید .
برای این عمل کافیست همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد کلید Ctrl و L را بفشارید و با واردکردن دستور دلخواه، یک اتفاق افتاد را بر روی تقویم خویش معلوم کرده و یا این که ایمیلی را به فرد به‌ محرمانه ارسال نمایید و هزاران کار خلاقانه دیگر انجام دهید . مثلاً در خدمت روزنگار گوگل تایپ امر cal و آن‌گاه نام قرار و ساعت قادر است قرار ملاقات تنظیم کند، در خدمت نقشه این امر maps، در جی‌میل emtips و در توییتر tweet می‌باشد .

 

۳ .
به سرعت به منوی هر‌ برنامه‌ای با استعمال از صفحه‌کلید دسترسی پیدا کنید

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


ممکن استعمال از کلید Ctrl و S را برای ذخیره‌ کردن فایل‌ها و اقدامات انجام‌شده خاطره گرفته باشید و این که کلید Alt وEnter پنجره فعال شما را به صورت تمام صفحه نمایش خواهد بخشید . اما در‌صورتی‌که به دنبال کلید مناسبی برای گزینش منوی نرم‌افزار دلخواه خویش هستید باید بگوییم که فشردن کلید Alt منجر می گردد تا منوی نرم‌افزار باز گردیده و به امکاناتی مانند ذخیره‌سازی و ویرایش که در منوی نرم‌افزار قرار داده گردیده است، دسترسی پیدا کنید .

 

۲ .
از موس استفاده کنید!

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


بله! حتی با تمامی ترفندهای کیبرد گشوده نیز در برخی مواقع به شما حق می‌دهیم که برای کلیک کردن بر روی یک گزینه مشخص، استفاده از موشواره سریع‌تر هست . ولی در قوانینی که موس شما گم گردیده و یا باتری تمام کرده تکلیف چیست؟ اینجاست که باز هم صفحه‌کلید به امداد شما خواهد آمد . برای به کار گیری از صفحه‌کلید به جای موشواره کافی می باشد تا قابلیت و امکان Ease of Access را از Control Panel ویندوز فعال نمایید، پس از فعال نمودن این امکان به راحتی می‌توانید آرم ماوس را با صفحه‌کلید جنبش دهید . برای فعال کردن امکان Ease of access به راهنمای مربوط به این کار در وبسایت مایکروسافت مراجعه فرمایید .

 

۱ .
قصد دارید کار دیگری با صفحه‌کلید انجام دهید؟

 

خاموش کردن رایانه از صفحه‌کلید , مرورگر اینترنت , ترفندهای کامپیوتر


ترفند‌هایی که ذکر شد برای شما کافی‌ نیست؟ خوشبختانه باید بگوییم که هر عملی را که در حیث دارید انجام دهید به راحتی می توانید در قالب یک میان‌بر (Shortcut) توصیف کرده و آنگاه کلیدهایی را که برای میان‌بر تعریف گردیده خویش تعیین کرده‌اید بفشارید . به یوزرها سیستم‌عامل ویندوز توصیه می‌کنیم برنامه AutoHotKey را ارزیابی کنند، این قابلیت به شما قابلیت میدهد تا کارایی کلید‌های صفحه‌کلید خویش را تغییر‌و تحول داده و آنان را به رخ دلخواه برنامه‌ریزی نمایید . تمام این امکانات در اختیار شما قرار داده شده میباشد تا با ترکیبی از خلاقیت، همت سریع‌تری در هنگام عمل با رایانه داشته باشید .

 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد , طراحی اپلیکیشن در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: